29/1

Allt för dålig för att uppdatera nu förtiden.. Märker det både på instagram och på Facebook. Men jag lever iallafall! Jag känner att det börjar bli samma saker hela tiden som kommer upp.
Nu har vi iallafall kommit tillbaka till Thailand. Vi flög från Laos till Bangkok och från Bangkok tog vi en taxi på 3 timmar(kostade oss 300 svenska kronor) till färjan som tog oss över till Koh Samuet.
Båtresan över var inte heller så dyr(175kr) men den var dyrare än vår 3 timmars långa taxi resa och tog inte mer än 1 timme att komma hit.
När vi hoppade av båten mitt i havet(haha fanns inte ens en pir eller brygga som vi fick kliva av på) försökte vi leta upp vårt hotell som vi hade tittat på innan så gick det inte så bra, eller vi gav rättare sagt upp ganska fort. Vi kom fram till Koh Samuet runt 18 så det var ganska mörkt ute. Men vi tog det första bästa ställe vi såg och självklart hade priset betydelse! Vi fick ett rum för 157kr natten och hotellet ligger precis på stranden. Kliver ut från vårt rum och ner för två trappsteg sen är jag framme, hur härligt som helst! Så vi bestämde oss för att bo här hela vistelsen på Koh Samuet. Även fast det ligger lite ovanför vår budget så kände vi att de var värt det. Om allt går som planerat så får vi låna ett hus i Krabi och då kommer vi spara in en del på det!
Första kvällen här så var vi alla så sjukt hungriga så vi kastade in väskorna på rummet och letade upp en resturang som vi kunde käka på, vi hade nämligen inte ätit sen dagen innan eller Anna och Sofie hade köpt nudlar men de räknas inte!
Efter vår middag gick jag och Anna runt för att se lite men vi kom aldrig så långt haha. Vi satte oss på första mysiga bar vi såg och beställde en bucket(hink med sprit i) som vi satt och smutta på hela kvällen innan vi bestämde oss för att gå tillbaka till rummet.
Dagen efter spenderade vi hela dagen på stranden och bara njöt av havet och solen så mycket vi bara kunde!
På kvällen ville vi alla ut och dricka och dansa lite, vi ville se vad koh Samuet hade att erbjuda. Jag kan börja med att säga att det dog ut för oss ganska fort för oss. Vi kommer till en bar som spelar hyfsat bra musik, alla ställen vi gått förbi osv har spelat typ techno överallt. Det är inte riktigt det vi är ute efter. När vi kommer fram till baren vid typ 10 på kvällen så tar vi en varsin shot och en dricka. En timme efter stänger DJn av musiken, ingen av oss fattar varför tills jag hör hur dom bakom mig säger att det stänger. Tydligen så stänger allt här klockan 11. Så det kommer bli en lugn vecka här! De andra dagarna har vi inte gjort så mycket, suttit på stranden på dagarna och på kvällen har vi gått ut och käka. Även fast det inte finns så mycket att göra här så går tiden så sjukt fort! Hänger knappt med haha. Vi har iallafall bestämt oss för att åka härifrån på onsdag och åka till ett annat ställe i Thailand som vi inte bestämt oss för, där ska vi spendera en vecka och efter det åker till till Krabi!
Anna och Sofie planerar att åka hem i slutet på Mars men jag funderar på att stanna ett litet tag till. Har vart inne på olika sidor och läst om olika volontärjobb som jag funderar på att göra! Hoppas bara jag hittar något som lockar!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: